Konsultacje społeczne w sprawie określenia zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji.
Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty ogłasza przystąpienie do konsultacji społecznych projektu uchwały w sprawie określenia zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji.
W ramach Gminnego Programu Rewitalizacji dla Miasta i Gminy Prabuty na lata 2022 – 2030 odbędą się konsultacje społeczne. Mają one na celu określenie zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji.
Co to oznacza?
Komitet rewitalizacyjny uprawniony jest do wyrażania opinii oraz podejmowania inicjatyw rozwiązań w sprawach dotyczących przygotowania, przeprowadzenia i oceny rewitalizacji Miasta Prabuty.
Komitet uczestniczy w opiniowaniu oraz przygotowaniu projektów uchwał Rady Miasta i Gminy Prabuty i zarządzeń Burmistrza związanych z rewitalizacją.
Zakres działania Komitetu Rewitalizacji obejmuje m.in.: opiniowanie wszelkich zmian w Gminnym Programie Rewitalizacji, dostarczanie opinii i stanowisk dotyczących m.in. przebiegu procesu rewitalizacji oraz dokumentów z tym związanych, prowadzenie dialogu między interesariuszami rewitalizacji na temat planowanych rozwiązań, sposobu ich realizacji oraz oceny rewitalizacji, wyrażanie opinii w sprawach dotyczących funkcjonowania partycypacji w realizacji Gminnego Programu Rewitalizacji, opiniowanie raportów rocznych z realizacji Gminnego Programu Rewitalizacji oraz raportu końcowego.
Konsultacje społeczne w Prabutach będą odbywać się w następujących formach:
- otwartego spotkania konsultacyjnego podczas którego omówione zostaną zasady wyznaczania składu oraz zasady działania Komitetu Rewitalizacji. Spotkanie zaplanowano na dzień 09.04.2025 r. godz. 16.00 w formie video. Link do spotkania video uzyskają wszystkie osoby, które zgłoszą zainteresowanie spotkanie na adres biuro@bia-consultor.pl w terminie do dnia 08.04.2025 r.;
- zbierania uwag w postaci papierowej lub elektronicznej, z wykorzystaniem formularza konsultacyjnego, w czasie udostępnienia projektu uchwały umieszczonego poniżej, w Biuletynie Informacji Publicznej: https://bip.prabuty.pl/index.php?c=article&id=6533 oraz dostępnego w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w Prabutach, a także za pomocą formularza on-line.
Projekt uchwały w sprawie określenia zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji wraz z załącznikami oraz formularz konsultacyjny dostępne będą w dniach od 19.03.2025 r. do 25.04.2025 r. w Biuletynie Informacji Publicznej: https://bip.prabuty.pl/index.php?c=article&id=6533 , w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w Prabutach, ul. Kwidzyńska 2, 82-550 Prabuty w godzinach pracy urzędu oraz poniżej: