Przypomnienie o obowiązkach właścicieli nieruchomości w zakresie gospodarki odpadami
Szanowni mieszkańcy
przypominamy, że zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2024 r. poz. 399 ze zm.) właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez: wyposażenie nieruchomości w worki lub pojemniki, przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych, utrzymanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym oraz utrzymanie w odpowiednim stanie sanitarnym i porządkowym miejsc gromadzenia odpadów oraz zbieranie w sposób selektywny powstałych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych zgodnie z wymaganiami określonymi w regulaminie.
Wykonywanie obowiązków, o których mowa powyżej, na terenie budowy budynku niezamieszkałego należy do wykonawcy robót budowlanych. W związku z powyższym na terenie każdej prowadzonej budowy należy zaopatrzyć nieruchomość w co najmniej 1 pojemnik do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz złożyć deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Odpady budowlane należy segregować i oddawać bezpośrednio do ZUO Gilwa Mała.
W przypadku remontu nieruchomości zamieszkałej nie trzeba składać dodatkowej deklaracji za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ale odpady budowlane należy segregować i dostarczyć do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK).