Informacja z XVI sesji Rady Miejskiej w Prabutach z dnia 27 stycznia 2016 roku
Uprzejmie informujemy, że podczas sesji w dniu 27 stycznia 2016 roku Rada Miejska w Prabutach podjęła m.in. następujące uchwały.
1. W sprawie powołania komisji stałych na okres kadencji 2014 – 2018.
Na okres kadencji 2014 – 2018 Rada Miejska w Prabutach powołała następujące komisje:
- Komisję Gospodarczą i Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Przeciwpożarowej w przedmiocie: planowania i realizacji budżetu, rozwoju lokalnego, przemysłu, handlu, inwestycji, bezrobocia, zagospodarowania przestrzennego, gospodarki komunalnej, bezpieczeństwa publicznego, bezpieczeństwa pożarowego.
- Komisję Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki i Młodzieży w przedmiocie: oświaty, kultury i sztuki, turystyki i rekreacji, współpracy z organizacjami pozarządowymi, współpracy z zagranicą.
- Komisję Zdrowia, Opieki Socjalnej i Mieszkaniowej w przedmiocie: gospodarki mieszkaniowej, pomocy społecznej, zdrowia, przeciwdziałaniu alkoholizmowi i narkomanii.
- Komisję Rolnictwa i Ochrony Środowiska w przedmiocie: gospodarki gruntami, melioracji i gospodarki wodnej, ochrony środowiska.
- Komisję Rewizyjną w przedmiocie: kontroli realizacji zadań własnych gminy.
2. W sprawie powołania składów osobowych komisji stałych Rady Miejskiej w Prabutach.
Informujemy, że nastąpiła zmiana składów osobowych komisji stałych Rady Miejskiej w Prabutach (Uchwała Nr XVI/113/2016 RM w Prabutach z dnia 27 stycznia 2016 roku). Poniżej przedstawiamy ich skład oraz Przewodniczących poszczególnych komisji: Do składu osobowego Komisji Rewizyjnej powołano radnych:
- Banach Grażyna Przewodnicząca Komisji
- Adamkiewicz Krzysztof Członek
- Anders Stanisław Członek
- Ochał Andrzej Członek
- Wandzel Tomasz Członek
- Wieliczko Piotr Członek
- Wiśniewski Ryszard Członek
Do składu osobowego Komisji Gospodarczej, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Przeciwpożarowej powołano radnych:
- Jakubowski Wiesław Przewodniczący Komisji
- Adamkiewicz Krzysztof Członek
- Anders Stanisław Członek
- Chrostek Adam Członek
- Kasprzak Grzegorz Członek
- Maj Lucyna Członek
- Mateńka Leszek Członek
- Ochał Andrzej Członek
- Wandzel Tomasz Członek
- Wiśniewski Ryszard Członek
Do składu osobowego Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki i Młodzieży powołano radnych:
- Kasprzak Grzegorz Przewodniczący Komisji
- Banach Grażyna Członek
- Janiewicz Piotr Członek
- Lange Janina Członek
- Wiśniewski Włodzimierz Jan Członek
Do składu osobowego Komisji Zdrowia, Opieki Socjalnej i Mieszkaniowej powołano radnych:
- Maj Lucyna Przewodnicząca Komisji
- Banach Grażyna Członek
- Jakubowski Wiesław Członek
- Janiewicz Piotr Członek
- Lange Janina Członek
- Wiśniewski Włodzimierz Jan Członek
Do składu osobowego Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska powołano radnych:
- Wiśniewski Ryszard Przewodniczący Komisji
- Adamkiewicz Krzysztof Członek
- Chrostek Adam Członek
- Mateńka Leszek Członek
- Ochał Andrzej Członek
- Wieliczko Piotr Członek
3. W sprawie ustalenia zasad na jakich przewodniczącym organów wykonawczych jednostek pomocniczych będzie przysługiwała dieta oraz zwrot kosztów podróży służbowej.
Ustalono miesięczną dietę dla przewodniczących organów wykonawczych jednostek pomocniczych w wysokości 24% minimalnego wynagrodzenia za pracę pracowników, ustalanego w trybie ustawy z dnia 10.10.2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (t. j. Dz. U. 2015.2008) a dla przewodniczącego organu wykonawczego jednostki pomocniczej samorządu mieszkańców Prabut w wysokości 12 %.
Dieta przysługuje w całości, jeżeli przewodniczący organu wykonawczego jednostki pomocniczej brał udział we wszystkich spotkaniach organizowanych prze Burmistrza Miasta i Gminy w okresie rozliczeniowym. Dieta podlega zmniejszeniu w wysokości 50% naliczonej kwoty, za każdą nieobecność przewodniczącego organu wykonawczego jednostki pomocniczej w spotkaniach organizowanych przez Burmistrza Miasta i Gminy w okresie rozliczeniowym.
Dieta nie przysługuje w miesiącu, w którym przewodniczący organu wykonawczego jednostki pomocniczej odmówi wykonania bez uzasadnionej przyczyny obowiązków określonych w § 12 Statutu Samorządu Mieszkańców, a w szczególności zadań wskazanych przez Burmistrza Miasta i Gminy Prabuty.
4. W sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat oraz trybu ich pobierania. (Uchwała Nr XVI/115/2016)
5. W sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2016 rok. (Uchwała Nr XVI/116/2016)
6. W sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii dla Miasta i Gminy Prabuty na 2016 rok. (Uchwała Nr XVI/117/2016)
7. W sprawie budowy Remizy Ochotniczej Straży Pożarnej na terenie Miasta Prabuty w latach 2016 – 2018.
Rada Miejska w Prabutach wyraża wolę realizacji projektu: Budowa Remizy Ochotniczej Straży Pożarnej na terenie Miasta Prabuty w latach 2016 – 2018, finansowanego z pozyskanych środków i ze środków Budżetu Miasta i Gminy Prabuty.
Wszystkie uchwały dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej.
Ponadto Burmistrz Miasta i Gminy p. Marek Szulc przedstawił informację o działalności za okres między sesjami.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Prabutach
Piotr Andrzej Janiewicz